Ny kollektion, även med barnkläder..


I måndags så släppte Heidi sin tredje del i sin kollektion Esmara på Lidl. Två släpptes i höstas och nu kommer den tredje som även innehåller en kollektion för barn, Pepperts. Freja fick prova två plagg och behöver jag säga att hon älskade kläderna. Den ena är en tröja och den andra är en regnjacka. Själv så fick jag prova en tröja som jag gillade väldigt mkt. Sedan tidigare har jag bland annat köpt en väska från den första kollektionen. Under andra kollektionen var vi tyvärr i USA och missade den.

Jag har inte köpt så mkt kläder från kollektionerna, då första gången den släpptes så fattades det så otroligt mycket storlekar. Jag vet att Lidl fick kritik att dom var små i storleken, så många hade haft svårt att hitta plagg. Dom plaggen som jag älskade mest, dom gick tyvärr upp till en storlek som jag inte kunde ha. Så därför köpte jag inget. 

Den här gången så verkar storlekarna ändå vara ok. På Freja som har 134/140 just nu, satt plaggen som dom brukar göra. Vilket gillas. Att dom faktiskt tagit till sig kritiken. 

Dock så åkte jag tidigare i måndags till en Lidl butik för att handla och till min besvikelse så fanns det inga plagg alls. Regnjackan fanns inne och några skor. Jag frågade varför det enbart fanns rester ur den gamla kollektionen och inte den nya och fick till svar att dom inte fått paketen, att det fattas super mkt. Jag kände mig väldigt besviken då jag åkte dit enbart för just kläderna. Freja hade önskat sig en tröja, men den fanns ju inte. Själv ville jag kolla på några plagg till + skor till Freja.  Jag skrev till Lidl på deras instagram, men fick inget svar. 

Jag åkte sedan på kvällen till en annan Lidl butik, maken skjutsa mig. Dom hade fått in helt andra saker än den andra butiken. Inte mycket alls och många rester från dom andra kollektionerna. Jag fick dock tag i den tröjan Freja ville ha, men det fanns inget till mig. Jag ville verkligen ha den där tröjan/jackan. Jag upptäckte iaf en lapp där dom skyllde på vädret. Vädret har ju varit besvärligt absolut. Men något stämde bara inte. Ingen i personalen verkade veta att det berodde på vädret. Dom sa enbart att "paketen är borta, vi vet inte vart dom är. Det är kaos". På instagram hade dom inte heller svarat än. 

När jag kommer hem senare på kvällen så har Lidl publicerat ett inlägg om förseningar pga vädret. Men man gör då detta på kvällen? Borde man inte veta det här redan på morgonen? Jag hörde då av mig till dom igen och frågade om jag kunde räkna med att om jag dyker upp på morgonen, kommer varorna att vara där då? Eller ska jag komma in på eftermiddagen? Detta var i måndags och dom hade inte svarat på tisdagen, så då raderade jag min kommentar. Det sluta då med att jag sket att åka dit helt och hållet. Jaa jag ville ha ett plagg, men inte så mkt att jag måste åka fram och tillbaka flera ggr och inte få nån som helst svar från dom. Jag tycker det är så himlans synd eftersom jag tycker att kollektionen är fin.