Mot Dalarna..

Jag är på benen sedan tre dar tillbaka. Känns skönt att penicillinet bet så snabbt. Nöjd över det. Så idag packar vi väskan och styr mot Dalarna. Några dagar försenat, men vi är på väg iaf. Första stoppet blir hos bästa vännen med familj. Så barnen är inpackade i bilen och nu väntas några timmars bilfärd innan vi är framme.

Svalkande dryck för varma dagar..

Svalkande dryck för varma dagar. Så enkelt att göra dessutom. Jag tog en vattenmelon och is i en skål och mixade allt. La lite extra is I små glas och sen i med melondrickan.Serverade det på en gång. Var perfekt för någon vecka sen då det var lite varmt på dagen. Ungarna älskade det med (men dom gillar ju vattenmelon). =)

Kökets box Juni - Picknick!

Månadens box från Köket - Picknick. Med en massa nya och spännande gobitar.. Högst upp på listan hittar vi det alkoholfria vinet. Något som jag redan letat efter i butik. Har dock inte hittat det än. Men det var super gott. Något som jag gärna har hemma. Jag dricker ju inte alkohol, så den var fräsch. Älskar att dom har kommit så långt på bla vita alkoholfria viner. Det gillas!  =)

Mannen fick prova på Fast drycken, baren och nötterna. Mamman plocka med sig pappret på utflykt och på campingen. Super smidigt. Barnen fick gofika på picknick med Mer och chokladkakor. Så denna gång så var det fyra i familjen som var väldigt nöjda och glada =)

Kur dag 2

Dag två på min kur och faktiskt så känner jag mig redan bättre. Jag är ju inte tipp topp, men bättre. Jag har fått i mig mer mat idag och jag har kunnat sova nästan hela natten. Vaknade vid 10 snåret och kände mig ändå ganska så pigg. Jag sov en stund under dagen med, vilket såklart behövdes. Jag vill bara bli frisk nu.

Idag har jag partajat med fil och lite blåbärssylt. Det gick ner iaf. Nu är jag trött igen, så nu blir det att hänga i soffan.

I stallet med barnen..

Vi passade på att åka förbi farmor och farfar eftersom vi hade övernattat i Uppsala. Så barnen fick åka upp till stallet och kika på dom nya fölen som hade kommit och hann med och gosa med vovvsingarna med. Det var så skönt att bara ta det lugnt. Dagen till ära hade jag en härlig nackspärr och inflammation ner i nyckelbenet. Så det var en perfekt dag för lugn och ro helt enkelt. Mysigt med miljöombyte.

Jag kan min kropp, tyvärr..

Tyvärr så harjag väl börjat att känna min kropp lite för väl. Det är väl bra i sig, men jag känner direkt om något skit är i göringen. Så i lördags så hade jag lite ont i halsen. Inte alls så farligt, men jag kände av det. Igår så kände jag att det inte kändes sådär, jag började att känna mig orolig. Ont i halsen har jag stup i kvarten, men det här kändes som halsfluss. Igår kväll, sent, så vart det hemskt. Svårt att svälja. Sen kom feberfrossan på det. Jag låg väl och hackade tänder i någon timme. Jag var alltså blå om läpparna. Normalt.

Så jag ställde klockan imorse och åkte upp till vårdcentralen. Hade jag varit en "normal" person så hade jag avvaktat. Låtit det gå över av sig självt. Men eftersom jag går på immunnedsättande, så innebär detta att jag inte får avvakta. Så det var ju bara att ta sig dit. Få beskedet att det var halsfluss. 10 dagar med penicillin.

Så jag är inte pigg, nej. Ont i halsen, ont i skallen och leder. Blir mycket sova nu.

Smultronställe..

Ute på värmdö finns det massvis med fina stränder. Vi vart presenterade för denna för kanske 6-7 år sedan. Så pass länge sen alltså. Får tacka Emma för det. För vi har nog åkt dit varje år sedan dess. Som ett härligt litet smultronställe. Nu tog vi med oss kusinerna dit. Det är så himlans fint där. Fin strand och klart och härligt vatten. Just dagen till ära så var det liiiite kallare än vad det brukar vara. Men barnen badade ändå, inget kunde stoppa dom, hah.

Mulle Meck..

Mulle Meck. Har ni varit där? Jag och barnen har varit där några gånger nu. Det finns absolut saker för både stora och små. Den ligger i Järvastaden i Stockholm. Efter att vi var på fjärilshuset, så valde vi att åka dit. Barnen ville leka i en lekpark och eftersom brorsan inte hade varit där, så åket vi dit. Barnen lekte med vattnet, åkte livbana och sprang/kröp i dom små husen. En gullig park att rekommendera. Dom har även satt upp en kiosk och en toa där nu, gillas!

Fjärilshuset

Det vart en heldag på Fjärilsmuseet. Var ett tag sedan vi var där, men vi har iaf varit där sedan dom byggde om. Det finns ju iaf en hel del mer att kika på nu än det gjorde förut. En riktig turistmagnet. Jag älskar stället pga det är så förbaskat kul att fota fjärilar =)

Ungarna blir äldre och intresset blir från ett nytt perspektiv. Dom vill veta mer, lära sig mer. Jag tycker att det är fantastiskt roligt. Theo var ju där nu i våras med skolan då dom hade ett projekt med fjärilar. Inte nog med att dom var på fjärilshuset, så fick dom en varsin fjäril att hålla kolla på och mata. Från att dom var larver alltså, alla barnen i klassen. Dom fick följa larvens väg till en fjäril och skrev ner deras tankar och all fakta om vad som hände under tiden som gick. Det slutade med att dom fick släppa upp sina fjärilar. Så himlans mysigt.

Bredsand..

Vi fortsatte till Bredsand som ligger i Enköping. Kallas även Brässe av dom som bor där, haha =) När jag googlade det, hittade jag det inte =) (internskämt).

Barnen badade för fulla muggar och Theo lyckades att hitta x antal med musslor. Dom var inte små heller. Dom här på bilderna var bara några. Dom la såklart tillbaka dom i vattnet sen.

En mysig strand att hänga på. Gulligt fik hade dom med och en camping för den som blir sugen =)

Hårsbäcksdalen, Naturreservat

Hårsbäcksdalen. Ett super fint Naturreservat som ligger i  Fjärdhundra. Kusinerna hade varit där någon vecka tidigare och jag tyckte att det verkade så mysigt. Så vi åkte till Enköping och så följde vi med dom ut och körde en heldag.

Vi vandrade längst med  Örsundaån och hamnade bredvid en bäck och ett super mysigt grillställe. Så vi eldade och grillade korv. Barnen lekte nere vid bäcken och hade det super roligt. Sen byggde vi en barkbåt lite snabbt, som vi släppte iväg ner för den lilla forsen och vidare ner till ån. Mysigt!

Semesterresa bokad.

Äntligen så har vi bokat en resa. Denna gång bär det av till kreta. Faktiskt dit vi var då Theo var 8 mån. Så det blir en liten nostalgitripp. Tredje gången som vi åker dit. Jag älskar Kreta! Stranden som är på bilden längst ner, den har jag varit på. Theo med. Han satt där i skuggan och skyddade sig ifrån solen. Mys. Vi har bytt bolag helt och hållet, då resan förra året vart smått försörd av sämre mat och dålig service + att barnen skadade fötterna. Vilket nonchalerades helt av TUI, trots att vi klagade på plats och hemma. Så vi vägrade att åka med dom i år. En sista minuten vart det istället. Något att längta till =)

Fiska strömming, barndomsminnen..

Jag har barndomsminnen från när jag var liten. Jag och min bror befann oss i nacka strand och fiska strömming tillsammans med vår pappa. Det är ett bra minne som jag har. Jag har inte varit där sedan länge, mest pga min allergi till fisk. Men jag hörde av mig till brorsan och så åkte vi till Nacka Strand igen, den här gången med mina barn. Det var så satans kul att fiska! Jag hade med min plasthandskar och min bror tog bort dom flesta fiskarna. Napp fick vi! Massvis med strömmin, som min brors granne vart super lycklig över =)

Hej Alla!

Jag har velat uppdatera ett tag nu,. men det har alltid kommit något i mellan. Förra veckan så var jag med barnen själv om dagarna och på kvällen satt jag med bröllopsfix. Den här veckan så har det varit mkt med barnen själv med, då mannen har behövt att jobba, trots semester. Men igår så var han iaf lite ledig, iaf så att vi hann med ett restaurangbesök och biobesök.

Det vart super god mat på Sovel och sen gick vi på bio och kika på dumma mig 3. Uppsakattat av barnen ♥